Νέα παράταση στα επενδυτικά σχέδια των αναπτυξιακών νόμων 3299/2004 και 3908/2011

Νέα παράταση δίνεται στην προθεσμία ολοκλήρωσης των επενδυτικών σχεδίων που έχουν υπαχθεί στις διατάξεις των αναπτυξιακών νόμων 3299/2004 και 3908/2011.

Στο σχέδιο νόμου που κατατέθηκε στη Βουλή με τίτλο «Ολοκληρωμένο Σύστημα Παροχής Ανακουφιστικής Φροντίδας – Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και την προστασία της δημόσιας υγείας και άλλες επείγουσες ρυθμίσεις» προβλέπεται η παράταση, εκ νέου, της προθεσμίας ολοκλήρωσης των επενδυτικών σχεδίων, που έχουν υπαχθεί στις διατάξεις των νόμων 3299/2004 και 3908/2011.

Συγκεκριμένα, με το άρθρο 79 του νομοσχεδίου χορηγείται νέα παράταση στην προθεσμία ολοκλήρωσης επενδυτικών σχεδίων, εννέα μηνών για τα επενδυτικά σχέδια του ν. 3299/2004 (Α’ 261) και ενός έτους για τα επενδυτικά σχέδια του ν. 3908/2011 (Α’ 8), εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις που θέτει ο ν. 4399/2016 (Α’ 167). Η παράταση αυτή κρίνεται απαραίτητη για την ολοκλήρωση των εν λόγω επενδυτικών σχεδίων, λαμβανομένης υπόψη της συμβολής τους στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας.

Σημειώνεται ότι όπως δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Νίκος Παπαθανάσης σε συνομιλία του με δημοσιογράφους «θα είναι η τελευταία φορά που δίνεται παράταση».

«Επιχειρηματικότητα 360 ° » 

Στο μεταξύ τις επόμενες μέρες, όπως γνωστοποίησε ο κ. Παπαθανάσης αναμένεται η προκήρυξη του καθεστώτος του νέου αναπτυξιακού νόμου «Επιχειρηματικότητα 360 ° »  προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ.  Από τα 150 εκατ. ευρώ, τα 75 εκατ. θα διατεθούν ως ενισχύσεις στις επιχειρήσεις με τη μορφή  της επιχορήγησης, της επιδότησης χρηματοδοτικής μίσθωσης (leasing) και της επιδότησης του κόστους δημιουργούμενης απασχόλησης και τα υπόλοιπα 75 εκατ. ευρώ ως φορολογικές απαλλαγές. Η διαδικασία υποβολής αιτήσεων θα παραμείνει ενεργή για τρεις μήνες.

Στο πλαίσιο των ενισχύσεων του καθεστώτος «Επιχειρηματικότητα 360 ° » μπορούν να υπαχθούν τα επενδυτικά σχέδια όλων των κατηγοριών, δηλαδή όλων των τομέων της οικονομίας, με εξαίρεση αυτά που εμπίπτουν στα καθεστώτα ενισχύσεων της αγροδιατροφής – πρωτογενούς παραγωγής και μεταποίησης γεωργικών προϊόντων – αλιείας, της μεταποίησης – εφοδιαστικής αλυσίδας, της ενίσχυσης τουριστικών επενδύσεων και των εναλλακτικών  μορφών τουρισμού.

Τα επενδυτικά σχέδια πρέπει να έχουν ολοκληρωμένο χαρακτήρα αρχικής επένδυσης και να πληρούν μία από τις προϋποθέσεις:

– Δημιουργία νέας μονάδας.

– Επέκταση της δυναμικότητας της υφιστάμενης μονάδας.

–  Διαφοροποίηση της παραγωγής της μονάδας σε προϊόντα ή υπηρεσίες που δεν έχουν παρασχεθεί ποτέ από αυτήν, με τον όρο ότι οι ενισχυόμενες δαπάνες υπερβαίνουν τουλάχιστον κατά ποσοστό 200% τη λογιστική αξία των στοιχείων ενεργητικού που χρησιμοποιούνται εκ νέου, όπως έχει καταγραφεί στο φορολογικό έτος πριν από την αίτηση υπαγωγής του σχεδίου.

– Θεμελιώδης αλλαγή του συνόλου της παραγωγικής διαδικασίας υφιστάμενης μονάδας.

Όπως και στα άλλα καθεστώτα του αναπτυξιακού νόμου, δικαιούχοι της «Επιχειρηματικότητας 360 ° » είναι οι φορείς επενδύσεων που είναι εγκατεστημένοι ή έχουν υποκατάστημα στην ελληνική επικράτεια κατά τη χρονική στιγμή έναρξης εργασιών του επενδυτικού σχεδίου και έχουν μία από τις ακόλουθες μορφές:

– Εμπορική εταιρεία.

– Συνεταιρισμός.

– Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις (ΚοινΣΕπ), Αγροτικοί Συνεταιρισμοί (Α.Σ.), Ομάδες Παραγωγών (Ομ.Π.) Οργανώσεις Παραγωγών (Ο.Π.), Αστικοί Συνεταιρισμοί, Αγροτικές Εταιρικές Συμπράξεις (ΑΕΣ).

– Υπό ίδρυση ή υπό συγχώνευση εταιρείες, με την υποχρέωση να έχουν ολοκληρώσει τις διαδικασίες δημοσιότητας πριν από την έναρξη εργασιών του επενδυτικού σχεδίου.

– Κοινοπραξίες που ασκούν εμπορική δραστηριότητα.

– Δημόσιες και δημοτικές επιχειρήσεις και θυγατρικές τους, με την προϋπόθεση ότι:

α) δεν τους έχει ανατεθεί η εξυπηρέτηση δημόσιου σκοπού,

β) δεν έχει ανατεθεί από το κράτος αποκλειστικά σε αυτούς η προσφορά υπηρεσιών,

γ) δεν επιχορηγείται η λειτουργία τους με δημόσιους πόρους για το διάστημα τήρησης των μακροχρόνιων υποχρεώσεων που ορίζει ο νόμος 4887/22 (άρθρα 22 και 25).

Για την υπαγωγή στο καθεστώς ενίσχυσης, το ελάχιστο ύψος του επιλέξιμου κόστους του επενδυτικού σχεδίου πρέπει να ανέρχεται σε 1 εκατ. ευρώ για τις μεγάλες επιχειρήσεις, στις 500 χιλ. ευρώ για τις μεσαίες επιχειρήσεις, στις 250.000 ευρώ για τις μικρές επιχειρήσεις, στις 100 χιλ. ευρώ για πολύ μικρές επιχειρήσεις και στις 50.000 ευρώ για τις Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις, καθώς και τους Αγροτικούς Συνεταιρισμούς, τους Αστικούς Συνεταιρισμούς, τις Ομάδες Παραγωγών και τις Αγροτικές Εταιρικές Συμπράξεις.

Ωστόσο, θα πρέπει να σημειωθεί ότι αυξημένα ποσοστά ενισχύσεων χορηγούνται στα επενδυτικά σχέδια που υλοποιούνται σε ορεινές περιοχές, σε περιοχές σε απόσταση έως 30 χιλιομέτρων από τα σύνορα, σε νησιά με πληθυσμό μικρότερο των 3.100 κατοίκων, σε περιοχές που έχουν πληγεί από φυσικές καταστροφές, καθώς και σε κτίρια χαρακτηρισμένα ως διατηρητέα.

Επιλέξιμες δαπάνες

Όπως προαναφέρθηκε, τα επενδυτικά σχέδια του καθεστώτος «Επιχειρηματικότητα 360 ° » ενισχύονται με τα κίνητρα της φορολογικής απαλλαγής, της επιχορήγησης, της επιδότησης χρηματοδοτικής μίσθωσης (leasing) και της επιδότησης του κόστους της δημιουργούμενης απασχόλησης. Για τις μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις, η ενίσχυση περιλαμβάνει τα προαναφερθέντα κίνητρα πλην της επιχορήγησης.

Οι επιλέξιμες δαπάνες των επενδυτικών σχεδίων που υπάγονται στα καθεστώτα ενισχύσεων του νέου αναπτυξιακού νόμου κατανέμονται σε αυτές που εντάσσονται στον Χάρτη Περιφερειακών Ενισχύσεων και στις δαπάνες εκτός «Χάρτη».

Οι επιλέξιμες Δαπάνες Περιφερειακών Ενισχύσεων είναι οι εξής:

α) Κτιριακές εγκαταστάσεις: Δαπάνες κατασκευής, επέκτασης και εκσυγχρονισμού κτιριακών εγκαταστάσεων, ειδικών και βοηθητικών εγκαταστάσεων των κτιρίων, καθώς και οι κτιριακές κατασκευές για τη διασφάλιση της προσβασιμότητας στα άτομα με αναπηρία.

β) Έργα διαμόρφωσης περιβάλλοντος χώρου: Χωματουργικές εργασίες, διαμόρφωση περιβάλλοντος χώρου, περίφραξη οικοπέδου, οικοδομικά βιολογικού καθαρισμού, φυτεύσεις, ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις περιβάλλοντος χώρου, υδραυλικές εγκαταστάσεις περιβάλλοντος χώρου, υδροδότηση.

Οι δαπάνες αυτές αθροιστικά δεν μπορούν να υπερβαίνουν το 45% του συνόλου των ενισχυόμενων δαπανών περιφερειακού χαρακτήρα και το 80% για επενδυτικά σχέδια που υλοποιούνται σε κτίρια, τα οποία είναι χαρακτηρισμένα ως διατηρητέα.

γ) Μηχανολογικός εξοπλισμός, τεχνικές – ειδικές εγκαταστάσεις:

Αγορά και εγκατάσταση σύγχρονων μηχανημάτων, συμπεριλαμβανομένων των τεχνικών εγκαταστάσεων και γενικά των διευθετήσεων που γίνονται για τη μόνιμη εγκατάστασή τους και τη σύνδεσή τους στο παραγωγικό κύκλωμα.

Δαπάνες κατασκευής, αγοράς, προμήθειας ή εκσυγχρονισμού ειδικών εγκαταστάσεων (π.χ. εγκαταστάσεις θέρμανσης, μονάδων κλιματισμού ή αποθηκευτικές δεξαμενές).

δ) Λοιπός εξοπλισμός:

Δαπάνες αγοράς και εγκατάστασης λοιπού εξοπλισμού ή/και αγορά επίπλων και σκευών γραφείου μόνον εφόσον εάν είναι βασικό τμήμα του παραγωγικού εξοπλισμού της επένδυσης.

ε) Μεταφορικά μέσα: Κάθε είδους οχήματα με τα οποία η επιχείρηση διενεργεί μεταφορές και μετακινήσεις του προσωπικού και πελατών, υπό την προϋπόθεση ότι αυτά κινούνται εντός του χώρου της μονάδας. Δεν είναι επιλέξιμα μεταφορικά μέσα έως έξι θέσεων.

στ) Αγορά παγίων στοιχείων ενεργητικού μονάδας που έχει παύσει τη λειτουργία της τουλάχιστον δύο έτη πριν από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης υπαγωγής:

– Αγορά του ακινήτου (κτίριο) της μονάδας.

– Αγορά του μηχανολογικού και λοιπού εξοπλισμού της μονάδας.

ζ) ‘Αυλα στοιχεία ενεργητικού:

Δαπάνες για τη μεταφορά τεχνολογίας – τεχνογνωσίας, πιστοποίηση προϊόντων και διαδικασιών διασφάλισης ποιότητας, αγορά, ανάπτυξη λογισμικού, συστήματα οργάνωσης της επιχείρησης.

η) Μισθολογικό κόστος νέων θέσεων εργασίας:

Επιλέξιμη είναι η δαπάνη μισθολογικού κόστους των νέων θέσεων εργασίας που δημιουργούνται ως αποτέλεσμα της υλοποίησης του επενδυτικού σχεδίου υπολογιζόμενο για περίοδο δύο ετών από τη δημιουργία κάθε θέσης.

Αντίστοιχα οι επιλέξιμες δαπάνες εκτός Περιφερειακών Ενισχύσεων είναι οι εξής:

α) Επενδυτικές δαπάνες για συμβουλευτικές υπηρεσίες σε ΜμΕ:

Αφορούν μελέτες και αμοιβές συμβούλων για επενδυτικά σχέδια νέων ΜμΕ.

β) Δαπάνες για επαγγελματική κατάρτιση: Αφορούν την αναβάθμιση των προσόντων ή την επανεκπαίδευση των εργαζομένων, καθώς και την εκπαίδευση/κατάρτιση προσωπικού της επιχείρησης σε θέματα σημαντικά για τη λειτουργία και οργάνωση της επιχείρησης.

γ) Ενισχύσεις για συμμετοχή ΜμΕ σε εμπορικές εκθέσεις:

Δαπάνες μίσθωσης, εγκατάστασης και διαχείρισης περιπτέρου για τη συμμετοχή σε εμπορική έκθεση.

δ) Δαπάνες για την αποκατάσταση μολυσμένων χώρων:

Επιλέξιμες είναι όσες απαιτούνται για τις εργασίες αποκατάστασης, μειωμένες κατά την αύξηση της αξίας του οικοπέδου. Περιλαμβάνονται δαπάνες για εξυγίανση εδαφών, υπόγειων νερών και διαχείρισης αποβλήτων.

ε) Δαπάνες για ανακύκλωση και επαναχρησιμοποίηση αποβλήτων:

Οι πρόσθετες δαπάνες που είναι απαραίτητες για να πραγματοποιηθεί μία επένδυση σε καλύτερεςή αποδοτικότερες δραστηριότητες ανακύκλωσης ή επαναχρησιμοποίησης σε σύγκριση με μία συμβατική μονάδα που θα κατασκευαζόταν χωρίς να λάβει ενίσχυση.

στ) Ενισχύσεις για εργαζομένους σε μειονεκτική θέση.

Οι μισθολογικές δαπάνες για εργαζομένους σε μειονεκτική θέση και με αναπηρία.

ζ) Επενδυτικές δαπάνες για μέτρα ενεργειακής απόδοσης:

Οι πρόσθετες δαπάνες που απαιτούνται ώστε να επιτευχθεί το υψηλότερο επίπεδο ενεργειακής απόδοσης.

η) Επενδυτικές δαπάνες για τη συμπαραγωγή ενέργειας υψηλής απόδοσης από ΑΠΕ:

Οι πρόσθετες δαπάνες σε εξοπλισμό που χρειάζεται η εγκατάσταση για να λειτουργήσει ως εγκατάσταση συμπαραγωγής ενέργειας υψηλής απόδοσης, σε σύγκριση με συμβατικές εγκαταστάσεις.

θ) Δαπάνες για παραγωγή ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές.

ι) Δαπάνες για εγκατάσταση αποδοτικών συστημάτων τηλεθέρμανσης και τηλεψύξης.

 

Πηγή: ΕΕΑ

ΙΜΕ-ΓΣΕΒΕΕ: Η εμπειρία της πανδημίας της νόσου COVID-19 στην εκπαίδευση και κατάρτιση ενηλίκων: διαστάσεις, συνέπειες, προοπτικές

Τα κείμενα που περιλαμβάνονται στον τόμο αποτελούν επεξεργασμένη εκδοχή των ανακοινώσεων που οι συγγραφείς παρουσίασαν σε διαδικτυακό συνέδριο του Κύκλου Διαλόγου του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ που υλοποιήθηκε τη Δευτέρα 21 Μαρτίου 2022 με θέμα: «Η εμπειρία της πανδημίας της νόσου COVID-19 στην εκπαίδευση και κατάρτιση ενηλίκων στην Ελλάδα: διαστάσεις, συνέπειες, προοπτικές».

Το βασικό ερώτημα που απασχόλησε το Συνέδριο του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ, αλλά και τον παρόντα τόμο, ήταν πώς η εμπειρία της πανδημίας του CO

VID-19 επέδρασε και συνεχίζει να επιδρά:

  • στις μορφές,
  • στις διαδικασίες,
  • στη συμμετοχή και
  • στα περιεχόμενα της εκπαίδευσης και κατάρτισης ενηλίκων.

Στο πλαίσιο αυτό φαίνεται ότι:

  • Η πανδημία  της νόσου COVID-19 με τις αρχικές συνθήκες της «κοινωνικής αποστασιοποίησης» και την επιβεβλημένη επείγουσα εξ αποστάσεως εκπαίδευση, δημιούργησε μια νέα πραγματικότητα στην διεξαγωγή δράσεων εκπαίδευσης και κατάρτισης ενηλίκων.
  • Το περιβάλλον και οι μορφές μάθησης υπέστησαν απότομη «σεισμική» αλλαγή.
  • Τα περιεχόμενα μάθησης επηρεάστηκαν σε σημαντικό βαθμό, με τις «ψηφιακές δεξιότητες άμεσης ανάγκης» να ανέρχονται ραγδαία στην κλίμακα των ζητούμενων αντικειμένων κατάρτισης.
  • Η ταχύτητα και η επιτακτικότητα των αλλαγών λόγω  άφησε στο περιθώριο τα ζητήματα της ποιότητας της εκπαίδευσης, ουσιαστικής συμμετοχής και άμεσης προσωπικής συσχέτισης εκπαιδευτή – εκπαιδευόμενων και εκπαιδευόμενων μεταξύ τους.
  • Η πανδημία του COVID-19 δεν δοκίμασε μόνο ποικίλες εφαρμογές ψηφιακής μάθησης, αλλά -ακόμη σημαντικότερο- δοκίμασε και εδραίωσε νέες εργασιακές και εκπαιδευτικές συμπεριφορές.
  • Σε πολλές περιπτώσεις, αποκάλυψε τα τεράστια κενά σε υποδομές και εξοπλισμό, αλλά επίσης ανέδειξε νέες δυνατότητες ή επανατοποθέτησε σε νέα βάση κάποιες ήδη γνωστές και διαθέσιμες, αλλά όχι εκτενώς εφαρμοζόμενες, εφαρμογές.
  • Βοήθησε στη διάκριση των σημαντικών στοιχείων της εκπαιδευτικής σχέσης από τα δευτερεύοντα, αλλά και επέκτεινε, βάθυνε τις ανισότητες.

 

Διαβάστε τον Συλλογικό Τόμο εδώ

Κορωνοϊός: Από 1η Μαΐου τέλος στα πιστοποιητικά – Οι ανακοινώσεις Πλεύρη

Οι ανακοινώσεις Πλεύρη – Καταργούνται από 01/05 τα self test για τους μαθητές – Από 01.05 έως 31.08 επανέρχεται η λειτουργία όλων των χωρών στο 100%

Σε ανακοινώσεις για την χαλάρωση των μέτρων που ισχύουν για την αποτροπή διάδοσης του κορωνοϊού προέβη ο υπουργός Υγείας, Θάνος Πλεύρης.

Όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Υγείας καταργούνται από 1η Μαΐου έως 31 Οκτωβρίου τα πιστοποιητικά εμβολιασμού και νόσησης. Το συγκεκριμένο μέτρο θα επανεξεταστεί την 1η Σεπτεμβρίου. Στη συνέχεια, ο κ. Πλεύρης ανέφερε πως το επόμενο διάστημα θα επανεξεταστεί η επίδειξη του ευρωπαϊκού πιστοποιητικού για την είσοδο στη χώρα.

Όπως ανακοινώθηκε, οι μαθητές θα επιστρέψουν από τα σχολεία μετά το Πάσχα χωρίς να χρειαστεί να κάνουν self test.

Από 01.05.22 ορίζεται ενα rapid τεστ την εβδομάδα για την πρόσβαση των ανεμβολίαστων στους χώρους εργασίας. Από 01.05 έως 31.08 επανέρχεται η λειτουργία όλων των χωρών στο 100%. Έως 31.05.22 παραμένει η υποχρεωτική χρήση μάσκας σε εσωτερικούς χώρους.

Όπως είπε ο υπουργός Υγείας, από τις 15 Απριλίου αναστέλλεται το πρόστιμο των 100 ευρώ για τους ανεμβολίαστους άνω των 60 ετών.

Η εικόνα της πανδημίας στη χώρα

Ο μέσος όρος των κρουσμάτων κορωνοϊού σε επταήμερο διάστημα μειώνεται σύμφωνα με τους ειδικούς, έχοντας φτάσει τα 15.000, και η πτώση προβλέπεται ότι θα συνεχιστεί. Μείωση καταγράφεται και στον αριθμό των νέων ασθενών με λοίμωξη Covid που εισάγονται στα νοσοκομεία – έχουν υποχωρήσει κάτω από 350 ημερησίως. Το περασμένο 24ωρο οι νοσηλευόμενοι σε απλές κλίνες covid ήταν 2.352 και στις κλίνες των Μονάδων ήταν 667, με τους 356 εξ αυτών διασωληνωμένους.

Ο “σκληρός δείκτης” που δεν υποχωρεί είναι εκείνος που αφορά τους θανάτους. Οι 784 ασθενείς που έχουν χάσει τη ζωή τους μέσα στον Απρίλιο αποτελούν την πιο “σκληρή” απόδειξη για την επίπτωση του κορωνοϊού ιδίως σε ευάλωτους και ηλικιωμένους. Αλλά ταυτόχρονα και την πιο “σκληρή” υπενθύμιση για το εμβολιαστικό ραντεβού είτε πρόκειται για τον βασικό εμβολιασμό είτε για τις αναμνηστικές δόσεις.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Υγείας, περίπου 400.000 ηλικιωμένοι άνω των 80 χρόνων έχουν προτεραιοποιηθεί για τον εμβολιασμό τους με την τέταρτη δόση. Η πλατφόρμα άνοιξε την περασμένη Τετάρτη κι έχουν κλειστεί περίπου 40.000 ραντεβού.

Σήμερα ανοίγει η πλατφόρμα για ραντεβού με την τέταρτη (ή δεύτερη αναμνηστική) δόση για τους πολίτες ηλικίας 70-79 χρόνων και μεθαύριο, Παρασκευή 15 Απριλίου, για τους πολίτες ηλικίας 60-69 χρόνων.

Πηγή: protothema.gr/

Πανδημία. Καμία νέα άρση περιοριστικού μέτρου έως το τέλος Απριλίου

Την απόφαση να μη γίνει καμιά άρση μέτρου που ισχύει για τον κορωνοϊό, μέχρι το τέλος Απριλίου, έλαβε η επιτροπή εμπειρογνωμόνων και όπως τόνισε χαρακτηριστικά απόψε στην ενημέρωση του υπουργείου υγείας η καθηγήτρια Βάνα Παπαευαγγέλου «δεν είναι ακόμα η ώρα να ξεχάσουμε την covid». Στο ίδιο μήκος κύματος και η αναπληρώτρια υπουργός υγείας Μίνα Γκάγκα, η οποία προσέθεσε ότι η πανδημία εξακολουθεί να είναι γύρω μας καθώς βλέπουμε ότι έχουμε αυξημένα κρούσματα.

Μάλιστα επισήμανε ότι καταγράφονται καθημερινά πάνω από 500 εισαγωγές ασθενών με covid-19 προσθέτοντας ωστόσο ότι ευτυχώς είναι αυξημένα και τα εξιτήρια. Η ίδια είπε πως η πίεση στο ΕΣΥ δεν είναι μεγάλη αλλά σημαντική.

Η κυρία Παπαευαγγέλου έκανε λόγο για «σταθεροποίηση της αυξητικής πορείας» και ζήτησε την προσοχή όλων, καθώς είπε ότι τα νέα κρούσματα αφορούν σε όλο και μεγαλύτερες ηλικίες.

Έκανε λόγο για 176.000 ενεργά κρούσματα στη χώρα και είπε ότι βρισκόμαστε κοντά στην κορύφωση της παραλλαγής Ο2.

Ωστόσο, έσπευσε να διευκρινίσει ότι ο αριθμός των κρουσμάτων μπορεί να υποεκτιμάται σήμερα, καθώς αρκετοί άνθρωποι κάνουν self test και παραμένουν στο σπίτι, χωρίς να δηλώνουν στον ΕΟΔΥ ότι είναι θετικοί στον κορονοϊό.

Η ίδια μίλησε και θετικότητα επταημέρου στο 8,2% και επικράτηση της παραλλαγής Ο2 σε ποσοστό 77% στο σύνολο των κρουσμάτων. «Η διάμεση ηλικία των νέων κρουσμάτων μας ανησυχεί», είπε καθώς έχει φτάσει στα 41 έτη, προσθέτοντας ότι υπάρχει αύξηση στα κρούσματα και στους άνω των 60 ετών, κάτι που «ίσως συμβάλει στην αύξηση των εισαγωγών τις επόμενες εβδομάδες».

Αισιόδοξο είναι το γεγονός, ότι παραμένουν σταθερά τα κρούσματα στα παιδιά ηλικίας κάτω των 12 ετών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα, την τελευταία εβδομάδα καταγράφεται 15% αύξηση των εισαγωγών σε κλίνες covid και μικρή αποκλιμάκωση στις διασωληνώσεις και στους θανάτους.

Η ίδια είπε ότι η έξαρση οφείλεται στην παραλλαγή Ο2 και εκτίμησε ότι το κύμα θα κορυφωθεί τις επόμενες ημέρες.

Το θετικό, όπως είπε, είναι ότι η παραλλαγή αυτή προκαλεί ήπια νόσο «γι’ αυτό βλέπουμε καθημερινά την ψαλίδα μεταξύ νέων κρουσμάτων και σκληρών δεικτών να ανοίγει».

Η κυρία Παπαευαγγέλου έκανε έκκληση για ακόμη μία φορά σε όσους επέλεξαν να μην εμβολιαστούν να προσέχουν ακόμη περισσότερο. Κι αυτό γιατί «οι θάνατοι των δύο τελευταίων εβδομάδων δείχνουν να είναι περισσότεροι σε περιοχές με χαμηλή εμβολιαστική κάλυψη».

Από την πλευρά του αναπληρωτής καθηγητής Γκίκας Μαγιορκίνης είπε ότι σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, «τουλάχιστον 10 self test έχει κάνει ο καθένας από μας στη χώρα»,ενώ απέδωσε στον εμβολιασμό το χαμηλό ποσοστό που καταγράφουν οι αριθμοί όσον αφορά τους σκληρούς δείκτες, δηλαδή τις διασωληνώσεις και τους θανάτους.

«Σιγά-σιγά μαθαίνουμε να ζούμε με τον ιό» είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε ότι «οι ευπαθείς και οι ηλικιωμένοι δεν θα πρέπει να τον υποτιμούν και να έρχονται άμεσα σε επαφή με το θεράποντα γιατρό τους» για να τους δώσει τις θεραπευτικές επιλογές που υπάρχουν.

Όπως τόνισε ο κ. Μαγιορκίνης, το πρόβλημα στην Ελλάδα είναι οι ανεμβολίαστοι στις μεγάλες ηλικίες σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Η αναπληρώτρια υπουργός Υγείας απαντώντας σε σχετική ερώτηση για τα αντιικά φάρμακα, είπε ότι « έχουν μεγάλη ζήτηση καθώς γίνονται περίπου 700 αιτήσεις την ημέρα» και η εκτίμηση είναι -παρότι τα στοιχεία, είναι πρόωρα- ότι η χρήση τους έχει αποτρέψει νοσηλείες. Ωστόσο επεσήμανε ότι οι γιατροί μόνο ξέρουν ποιοι θα πρέπει να πάρουν και ποιο φάρμακο και γι’ αυτό θα πρέπει οι ασθενείς να τους συμβουλεύονται.

 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Κορωνοϊός – Γκάγκα: Σταματά το πρόστιμο των 100 ευρώ στους ανεμβολίαστους άνω των 60 από τον επόμενο μήνα

Μιλώντας για την πανδημία και τον εμβολιασμό η αναπληρώτρια υπουργός Υγείας, Μίνα Γκάγκα είπε πως το διοικητικό πρόστιμο θα καταργηθεί – Προσδιόρισε την λήψη της απόφασης για άρση του μέτρου, στον επόμενο μήνα

Την αναστολή του μέτρου του διοικητικού προστίμου των 100 ευρώ στους ανεμβολίαστους άνω των 60 ετών ανακοίνωσε η αναπληρώτρια υπουργός Υγείας, Μίνα Γκάγκα.

Συγκεκριμένα μιλώντας στον ΣΚΑΪ το πρωί της Τετάρτης και αναφερόμενη στον εμβολιασμό, η κυρία Γκάγκα σημείωσε πως το καλοκαίρι οι ανεμβολίαστοι άνω των 60 δεν θα χρειάζεται να πληρώνουν το διοικητικό πρόστιμο. Απαντώντας σε σχετική ερώτηση για το πότε θα ληφθεί η απόφαση να  καταργηθεί το εν λόγω μέτρο είπε «θα δούμε, πιθανότατα από τον επόμενο μήνα».

Πρόσθεσε πως αν τα κρούσματα κορωνοϊού μειωθούν σε 200 με 300 την ημέρα τότε μπορεί να υπάρξει μια μεγαλύτερη απελευθέρωση, αλλά ακόμη δεν είμαστε εκεί. Για την τέταρτη δόση η κ. Γκάγκα ανέφερε ότι δεν εξετάζεται να χορηγηθεί παρά μόνο σε κάποιες κατηγορίες ανοσοκατεσταλμένων ατόμων.

Υπενθυμίζεται πως ήδη από χθες ο γενικός γραμματέας Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, Μάριος Θεμιστοκλέους μιλώντας στον ΣΚΑΪ δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να καταργηθεί προσωρινά το διοικητικό πρόστιμο των 100 ευρώ στους ανεμβολίαστους άνω των 60 ετών. Πιο συγκεκριμένα, στο ερώτημα εάν η προσωρινή κατάργηση του πιστοποιητικού μπορεί να οδηγήσει και σε προσωρινή κατάργηση του προστίμου απάντησε:

«Όλα αυτά εξετάζονται αυτή τη στιγμή. Το διοικητικό πρόστιμο είναι κάτι το οποίο απέδωσε και συνεχίζει να αποδίδει, γιατί -έστω και πολύ χαμηλά ραντεβού, αυτή τη στιγμή συνεχίζουμε να παίρνουμε και ραντεβού πρώτης δόσης. Όλα αυτά συνεκτιμώνται. Ο κύριος σκοπός όλων μας (…) είναι να επιστρέψουμε πλήρως σε μια κανονικότητα, αλλά αυτό είναι πολύ πρόωρο για να τεθεί από τώρα».

Σημειώνεται ότι η ΑΑΔΕ είναι η αρχή που εκδίδει και βεβαιώνει κάθε μήνα το διοικητικό πρόστιμο των 100 ευρώ σε πρόσωπα που έχουν συμπληρώσει το 60στο έτος της ηλικίας της και που παρά τη σχετική υποχρέωσή τους δεν θα έχουν εμβολιαστεί μέχρι και τη 16η μέρα κάθε μήνα, κατά της Covid-19.

Το πρόστιμο 100 ευρώ για τον μήνα Μάρτιο επιβαλλόταν από την 1η του μηνός για τη συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα. Αν, ωστόσο κάποιος έκλεινε ραντεβού εμβολιασμού μέσα στο πρώτο δεκαπενθήμερο κάθε μήνα, τότε θα πληρώνει 50 και όχι 100 ευρώ.

Από το πρόστιμο εξαιρούνταν

  • όσοι έχουν νοσήσει και για διάστημα εκατόν ογδόντα (180) ημερών από τη νόσηση και
  • όσοι έχουν αποδεδειγμένους λόγους υγείας που εμποδίζουν τον εμβολιασμό.

Πηγή: protothema.gr

Οι ελληνικές τράπεζες και ο Όμιλος ΕΤΕπ «ξεκλειδώνουν» 6,5 δισ. ρευστότητας για επιχειρήσεις που έχουν πληγεί από την πανδημία

Επιχειρήσεις σε ολόκληρη την Ελλάδα που έχουν πληγεί από την πανδημία θα έχουν τη δυνατότητα να επωφεληθούν από την πρόσβαση σε ποσό χρηματοδότησης-ορόσημο ύψους 6,5 δισ. ευρώ ως αποτέλεσμα της συνεργασίας των συστημικών τραπεζών της χώρας και του Ομίλου της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) στο πλαίσιο του νέου Πανευρωπαϊκού Ταμείου Εγγυήσεων.

Όπως ανακοινώθηκε σήμερα, στο πλαίσιο του προγράμματος του Πανευρωπαϊκού Ταμείου Εγγυήσεων, εγγυήσεις συνολικού ύψους 2,7 δισ. ευρώ που παρέχονται από τον Όμιλο της ΕΤΕπ στις τράπεζες Alpha Bank, Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος, Eurobank και Τράπεζα Πειραιώς θα βοηθήσουν εταιρείες με βιώσιμα επιχειρηματικά σχέδια να ανακάμψουν από τις προκλήσεις της πανδημίας COVID. Πρόκειται για τις πρώτες συμβάσεις εγγυήσεων που υλοποιεί η ΕΤΕπ στην Ελλάδα και τις πρώτες συναλλαγές μέσω τραπεζών που στοχεύουν και στην ενίσχυση της πρόσβασης μεγάλων εταιρειών σε χρηματοδότηση, διευρύνοντας έτσι το εύρος στήριξης της ΕΤΕπ στην πραγματική οικονομία της χώρας.

Η πρωτοβουλία περιλαμβάνει, επίσης, την πρώτη συνθετική τιτλοποίηση στην Ελλάδα, στην οποία συμμετέχει ο Όμιλος ΕΤΕπ, συμβάλλοντας έτσι στην περαιτέρω ενίσχυση της ελληνικής αγοράς τιτλοποίησεων.

Το Πανευρωπαϊκό Ταμείο Εγγυήσεων συστάθηκε στα τέλη του 2020 από τον Όμιλο ΕΤΕπ με συνεισφορές 22 κρατών μελών της ΕΕ με σκοπό τη βελτίωση της στήριξης εταιρειών που αντιμετωπίζουν επιχειρηματικές προκλήσεις λόγω της πανδημίας COVID. Με τη χρήση εγγυήσεων ύψους σχεδόν 25 δισ. ευρώ, το Πανευρωπαϊκό Ταμείο Εγγυήσεων παρέχει στην ΕΤΕπ και το Ευρωπαϊκό Ταμείο Επενδύσεων (ΕΤαΕ) τη δυνατότητα ταχείας χορήγησης δανείων, εγγυήσεων, τίτλων εξασφαλισμένων με περιουσιακά στοιχεία (asset-backed securities), ιδίων κεφαλαίων και άλλων χρηματοδοτικών εργαλείων σε επιχειρήσεις. Στόχος του Πανευρωπαϊκού Ταμείου Εγγυήσεων είναι να διασφαλίσει ότι εταιρείες που διαθέτουν βιώσιμα επιχειρηματικά σχέδια θα συνεχίσουν να έχουν πρόσβαση σε ρευστότητα για να ξεπεράσουν τυχόν δυσκολίες που προκύπτουν από την πανδημία COVID-19 και ότι οι υγιείς επιχειρήσεις θα μπορούν να λάβουν τη στήριξη που χρειάζονται προκειμένου να διαφυλάξουν τις θέσεις εργασίας και να αναπτυχθούν με βιώσιμο τρόπο.

Νωρίτερα σήμερα στην Αθήνα, ο υπουργός Οικονομικών Χρ. Σταϊκούρας, ο Αντιπρόεδρος της ΕΤΕπ C. Thomsen και οι εκπρόσωποι των τεσσάρων συστημικών τραπεζών υπογράμμισαν τον σημαντικό θετικό αντίκτυπο για την ελληνική οικονομία της συνεργασίας στο πλαίσιο του νέου Πανευρωπαϊκού Ταμείου Εγγυήσεων.

«Το Πανευρωπαϊκό Ταμείο Εγγυήσεων εξασφαλίζει νέες επενδύσεις από εταιρείες σε ολόκληρη την Ελλάδα και στηρίζει επιχειρηματικές δραστηριότητες σε τομείς που επλήγησαν από την πανδημία COVID-19. Η άνευ προηγουμένου τεχνική και χρηματοδοτική συνεργασία μεταξύ του Ομίλου της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και των συστημικών ελληνικών τραπεζών θα επιταχύνει ακόμα περισσότερο την οικονομική ανάκαμψη και βιώσιμη ανάπτυξη στην Ελλάδα και τη στήριξη της απασχόλησης. Η Ελλάδα είναι ο πέμπτος μεγαλύτερος αποδέκτης κεφαλαίων του Πανευρωπαϊκού Ταμείου Εγγυήσεων, σε απόλυτους όρους, και ο τρίτος, σε σχετικούς όρους, μεταξύ όλων των κρατών-μελών της ΕΕ, χάρη στην εντατική και αποδοτική προσπάθεια Ελλήνων και Ευρωπαίων εταίρων τους τελευταίους μήνες», δήλωσε ο Χρήστος Σταϊκούρας, Υπουργός Οικονομικών και Διοικητής της ΕΤΕπ.

«Μαζί με την Alpha Bank, την Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος, τη Eurobank και την Τράπεζα Πειραιώς, ο Όμιλος της ΕΤΕπ διασφαλίζει ότι οι ελληνικές εταιρείες στους τομείς του τουρισμού, των υπηρεσιών και της μεταποίησης – τομείς οι οποίοι επλήγησαν περισσότερο από την καταστροφική πανδημία COVID-19 – μπορούν να συνεχίσουν να επενδύουν, να καινοτομούν και να δημιουργούν θέσεις εργασίας. Το Πανευρωπαϊκό Ταμείο Εγγυήσεων αποτελεί βασικό πυλώνα της απόκρισης της Ευρώπης στην πανδημία, και η εξαιρετική συνεργασία με τους Έλληνες εταίρους τους τελευταίους μήνες θα διασφαλίσει ότι εταιρείες σε ολόκληρη την Ελλάδα, από την Κέρκυρα ως την Κρήτη, θα μπορέσουν να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις της πανδημίας COVID και να επενδύσουν σε ένα ισχυρότερο μέλλον», πρόσθεσε ο Christian Kettel Thomsen, Αντιπρόεδρος της ΕΤΕπ.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Alpha Bank Βασίλης Ψάλτης, δήλωσε: «Μέσω της στρατηγικής σχέσης που έχει αναπτύξει η Alpha Bank με τον Όμιλο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων έχουν διοχετευθεί επί δεκαετίες πόροι δισεκατομμυρίων ευρώ προς την οικονομία. Σήμερα, οι εγγυήσεις της ΕΙΒ, μέσω του European Guarantee Fund, μαζί με τα ισχυρά κεφάλαια των ελληνικών τραπεζών, διαμορφώνουν ένα χρηματοδοτικό δίκτυ ασφαλείας για τους κλάδους που επλήγησαν από την πανδημία. Όμως, η φιλοδοξία μας δεν περιορίζεται στη διαχείριση της συγκυρίας. Οφείλουμε να στηρίξουμε την Πρόοδο προς ένα καλύτερο Αύριο, αξιοποιώντας την εμπειρία και την πρόσβασή μας στον επιχειρηματικό κόσμο, τους πόρους του RRF και – βεβαίως – τη στρατηγική μας σχέση με την EIB. Έτσι, εμείς στην Alpha Bank στεκόμαστε αρωγοί στα αναπτυξιακά σχέδια των ελληνικών επιχειρήσεων και στην πορεία μετάβασης της οικονομίας μας προς ένα νέο, ψηφιακό, πράσινο και, τελικά, βιώσιμο μέλλον».

Ο Βασίλης Καραμούζης, Γενικός Διευθυντής Εταιρικής και Επενδυτικής Τραπεζικής της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος, δήλωσε: «Ο Όμιλος της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων αποτελεί σημαντικό εταίρο για την Εθνική Τράπεζα όσον αφορά στα ποικίλα χρηματοδοτικά προϊόντα που διαθέτουμε στις ελληνικές επιχειρήσεις, και τα οποία περιλαμβάνουν δάνεια σε μικρομεσαίες και μεσαίες επιχειρήσεις, εργαλεία εγγυοδοσίας και καινοτόμα χρηματοδοτικά εργαλεία που κάνουν χρήση Διαρθρωτικών και Εθνικών πόρων. Στο πλαίσιο αυτό, κατά την τελευταία διετία (2020-21), η συνεργασία της Εθνικής με τον Όμιλο της ΕΤΕπ έχει ενισχυθεί περαιτέρω, καθώς η Εθνική έχει ξεκλειδώσει μέσω διαφόρων προγραμμάτων πάνω από 3 δισ. ευρώ για τη στήριξη της ανάκαμψης υγιών ελληνικών επιχειρήσεων από την πανδημία COVID-19 και την περαιτέρω ανάπτυξή τους».

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Eurobank Φωκίων Καραβίας δήλωσε: «Είμαστε εταίροι επί 15 χρόνια με τον Όμιλο της ΕΤΕπ και συνεργαζόμαστε για τον κοινό μας στόχο – να χρηματοδοτούμε τις ελληνικές επιχειρήσεις και να στηρίζουμε την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας. Ιδιαίτερα στην περίοδο της πανδημίας, τα προγράμματα της ΕΤΕπ και του EIF, τόσο χρηματοδότησης όσο και παροχής εγγυήσεων, κατευθύνθηκαν στην οικονομία μέσω του τραπεζικού συστήματος. Η συμβολή τους ήταν καθοριστική για την υποστήριξη των πληγέντων από την πανδημία και για τη διατήρηση επιχειρήσεων και θέσεων εργασίας σε μια κρίσιμη συγκυρία. Η στήριξη της ανάπτυξης αποτελεί προτεραιότητα για τη Eurobank. Στο πλαίσιο αυτό, προσβλέπουμε στη συνέχιση και επέκταση της συνεργασίας μας στη φάση της μεγέθυνσης της οικονομίας, με ιδιαίτερη έμφαση στη στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων ώστε να αξιοποιήσουν και ταυτόχρονα να ενισχύσουν περαιτέρω τους ισχυρούς ρυθμούς ανάπτυξης που προβλέπονται στην Ελλάδα τα επόμενα χρόνια».

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Τράπεζας Πειραιώς Χρήστος Μεγάλου δήλωσε: «Τα τελευταία χρόνια έχουμε συνεργαστεί με τον Όμιλο της ΕΤΕπ σε χρηματοδοτικές δράσεις που υπερβαίνουν τα 3 δισ. ευρώ στηρίζοντας τις ελληνικές επιχειρήσεις στην υλοποίηση των επενδυτικών τους σχεδίων. Στο πλαίσιο των νέων πρωτοβουλιών του Ομίλου της ΕΤΕπ, έρχονται να προστεθούν 3 ακόμη νέα προγράμματα μέσω του Pan-European Guarantee Fund, για την παροχή δανείων τόσο σε μικρομεσαίες όσο και σε μεγάλες επιχειρήσεις. Με την παροχή εγγυήσεων άνω του μισού δισ. ευρώ, η Τράπεζα Πειραιώς θα διοχετεύσει στις επιχειρήσεις αυτές μέσα στο 2022 άνω του 1 δισ. ευρώ σε χρηματοδοτήσεις τόσο για επενδυτικούς σκοπούς, όσο και για τη στήριξη της ρευστότητάς τους μέσω κεφαλαίων κίνησης».

Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και το Ευρωπαϊκό Ταμείο Επενδύσεων συνεργάζονται με ελληνικές τράπεζες για την παροχή κρίσιμης στήριξης στην κρίση

Από τον Δεκέμβριο του 2020 ο Όμιλος ΕΤΕπ έχει εγκρίνει τη συνεισφορά πόρων ύψους 23,2 δισ. ευρώ από το Πανευρωπαϊκό Ταμείο Εγγυήσεων σε 401 επιμέρους συναλλαγές και στις 22 συμμετέχουσες χώρες. Η Ελλάδα, με μερίδιο 1,7 δισ. ευρώ μέχρι τώρα, κατατάσσεται στην πέμπτη θέση, σε απόλυτους όρους, μεταξύ των αποδεκτών κεφαλαίων του Πανευρωπαϊκού Ταμείου Εγγυήσεων και στην τρίτη θέση, αναλογικά με τη συνεισφορά της χώρας στο Ταμείο. Επιπλέον, μεταξύ των συναλλαγών περιλαμβάνεται και εγγύηση επί του πρώτου τμήματος ζημιών (first-loss piece) συνθετικής τιτλοποίησης δανείων ΜμΕ από τη Eurobank. Πρόκειται για μία από τις πρώτες συναλλαγές αυτού του είδους στο πλαίσιο του Πανευρωπαϊκού Ταμείου Εγγυήσεων, θέτοντας τη Eurobank και την Ελλάδα στο επίκεντρο της διαχείρισης καινοτόμων χρηματοδοτικών εργαλείων.

Οι συναλλαγές του Πανευρωπαϊκού Ταμείου Εγγυήσεων έπονται και δρουν συμπληρωματικά με προηγούμενες συναλλαγές που έχει υλοποιήσει ο Όμιλος ΕΤΕπ στην Ελλάδα σε απάντηση στην κρίση που προκάλεσε η πανδημία COVID-19.

 

Πηγή: ΕΕΑ

Στενεύουν τα χρονικά περιθώρια για τη ρύθμιση των χρεών της πανδημίας

Κορυφαίος παράγοντας του ΥΠ.ΟΙΚ. αποκλείει το ενδεχόμενο νέας παράτασης για αιτήσεις και για νέο πάγωμα οφειλών – Η προθεσμία λήγει στις 26 Ιανουαρίου – Ποιες οφειλές μπορούν να πληρωθούν σε 36 – 72 δόσεις

Σε 9 ημέρες, δηλαδή στις 26 του μηνός, λήγει η προθεσμία για την υποβολή αιτήσεων υπαγωγής στη ρύθμιση των «κορωνοχρεών» των 36-72 δόσεων, με κορυφαίο παράγοντα του υπουργείου Οικονομικών να αποκλείει το ενδεχόμενο νέας παράταση, τόσο των αιτήσεων όσο και του εκ νέου, παγώματος των «κορονοχρεών». Παρόλα αυτά, η συμμετοχή παραμένει χαμηλή καθώς από τους περίπου 820.000 οφειλέτες που έχουν τη δυνατότητα να εξοφλήσουν τα χρέη που δημιουργήθηκαν την περίοδο της πανδημίας, μόλις μερικές δεκάδες χιλιάδες έχουν υποβάλει αίτηση.

Υπενθυμίζεται ότι οι ενδιαφερόμενοι μπορούν έως τις 26 Ιανουαρίου να υποβάλουν αίτηση στην εφορία εντάσσοντας τα ποσά που χρωστούν στη ρύθμιση των 36 άτοκων ή 72 έντοκων δόσεων με χαμηλό επιτόκιο (2,5%). Τα λεγόμενα «κορωνοχρέη» υπολογίζονται σε περίπου 2,6 δισ. ευρώ τα οποία δημιουργήθηκαν από τον Μάρτιο του 2020 έως και τον Ιούλιο του 2021 για πάνω από 800.000 φορολογούμενους.

Στη ρύθμιση μπορούν να ενταχθούν:

· 392.785 φυσικά πρόσωπα που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα.
· 299.195 φυσικά πρόσωπα που δεν έχουν επιχειρηματική δραστηριότητα και είναι κυρίως μισθωτοί που τέθηκαν σε αναστολή και ελεύθεροι επαγγελματίες, αλλά και ιδιοκτήτες ακινήτων που έχασαν εισοδήματα από ενοίκια
· 134.455 νομικά πρόσωπα.

Ειδικότερα, στη ρύθμιση 36-72 δόσεων υπάγονται οφειλέτες με αρρύθμιστες οφειλές βεβαιωμένες στις Δ.Ο.Υ/Ελεγκτικά Κέντρα από 1η Μαρτίου 2020 έως 31 Ιουλίου 2021.

Πιο συγκεκριμένα αφορά :
· Φυσικά πρόσωπα επιτηδευματίες πληγέντες λόγω COVID
· Νομικά πρόσωπα /οντότητες πληγέντες/πληγείσες λόγω COVID.
· Φυσικά πρόσωπα μη επιτηδευματίες με αναστολή σύμβασης εργασίας για οποιοδήποτε χρονικό διάστημα από 1.3.2020 έως 31.7.2021 λόγω COVID.
· Φυσικά πρόσωπα μη επιτηδευματίες που έλαβαν αποζημίωση ειδικού σκοπού με μονομερή δήλωση για οποιοδήποτε χρονικό διάστημα από 1.3.2020 έως 31.7.2021 λόγω COVID.
· Φυσικά πρόσωπα μη επιτηδευματίες που εντάχθηκαν στο μηχανισμό ενίσχυσης “ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ” για οποιαδήποτε χρονικό διάστημα από 1.3.2020 έως 31.07.2021.
· Φυσικά πρόσωπα μη επιτηδευματίες που έλαβαν μειωμένο μίσθωμα για οποιοδήποτε χρονικό διάστημα από 1.3.2020 έως 31.7.2021 και έχουν αποζημιωθεί κατόπιν ελέγχου των δηλώσεων “COVID-19”.
· Φυσικά πρόσωπα μη επιτηδευματίες που ήταν εγγεγραμμένοι στο μητρώο ανέργων του ΟΑΕΔ οποιοδήποτε διάστημα από 1.3.2020 έως 31.7.2021.
Οι οφειλέτες μπορούν να επιλέξουν αποπληρωμή σε 36 άτοκες δόσεις ή σε έως 72 δόσεις με επιτόκιο 2,5%.

Το ελάχιστο ποσό μηνιαίας δόσης ρύθμισης δεν μπορεί να είναι κατώτερο από 30 ευρώ για ρυθμίσεις οφειλών συνολικού ύψους, συμπεριλαμβανομένων τόκων και προσαυξήσεων, έως 1.000 ευρώ ή κατώτερο από 50 ευρώ για ρυθμίσεις οφειλών συνολικού ύψους, συμπεριλαμβανομένων τόκων και προσαυξήσεων, άνω των 1.000 ευρώ. Σε περίπτωση καθυστέρησης καταβολής δόσης, επιβάλλεται μηνιαία προσαύξηση 5%.

Στη ρύθμιση των 36 – 72 δόσεων μπορούν να ενταχθούν όλες οι φορολογικές (ΦΠΑ, φόρος εισοδήματος, ΕΝΦΙΑ, φόρος κληρονομιάς, πρόστιμα, κτλ.) και ασφαλιστικές οφειλές που δημιουργήθηκαν κατά τη διάρκεια του κορωνοϊού.

Συγκεκριμένα στη ρύθμιση μπορούν να ενταχθούν:

· Όλες οι βεβαιωμένες στις ΔΟΥ και στα Ελεγκτικά Κέντρα οφειλές (ΦΠΑ, Φόρος Μισθωτών Υπηρεσιών, φόρος κληρονομιάς, δωρεάς ή γονικής παροχής, πρόσθετοι φόροι και πρόστιμα φορολογικών και τελωνειακών ελέγχων) που έχουν καταστεί ή θα καταστούν ληξιπρόθεσμα εντός του Ιουλίου.
· Όλες οι βεβαιωμένες και ληξιπρόθεσμες στις ΔΟΥ και τα Ελεγκτικά Κέντρα οφειλές.
· Ο φόρος εισοδήματος και ΕΝΦΙΑ έτους 2020 που έμειναν απλήρωτοι.
· Όλες οι ασφαλιστικές εισφορές που δεν έχουν πληρωθεί από τον Μάρτιο του 2020 μέχρι σήμερα.

Εξαιρούνται οι οφειλές από τον φετινό φόρο εισοδήματος ή εκείνες που προέρχονται από ανάκτηση κρατικών ενισχύσεων που χορηγήθηκαν με τη σύσταση ειδικών αφορολόγητων αποθεματικών καθώς και οι δόσεις ρυθμίσεων τμηματικής καταβολής βάσει δικαστικής απόφασης ή προσωρινής διαταγής.

 

Πηγή: newmoney.gr

Σταϊκούρας: Κανένα ενδεχόμενο μείωσης των συντελεστών ΦΠΑ – Θα εκτροχιαστεί ο προϋπολογισμός

Δεν υφίσταται μείωση των συντελεστών του ΦΠΑ, καθώς δεν μπορεί να εκτροχιαστεί η εκτέλεση του προϋπολογισμού – Ανοιχτό το ενδεχόμενο να στηριχθούν κλάδοι που πλήττονται από την πανδημία

«Δεν μπορούμε να εκτροχιάσουμε τον προϋπολογισμό τον Ιανουάριο», δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας ξεκαθαρίζοντας ότι «δεν υφίσταται αυτήν τη στιγμή οποιοδήποτε ενδεχόμενο μείωσης των συντελεστών ΦΠΑ».

Όπως ανέφερε (μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό «Παραπολιτικά»), υπάρχουν οι μειώσεις φόρων, όπως στις ασφαλιστικές εισφορές και στην εισφορά αλληλεγγύης στον ιδιωτικό τομέα, που επεκτείνονται εφέτος και πρέπει να υπάρχει ο δημοσιονομικός χώρος αφ’ ενός για τη μονιμοποίησή τους και αφ’ ετέρου για επιπλέον παρεμβάσεις. Παράλληλα δήλωσε ότι ο προϋπολογισμός του 2021 κλείνει με ένα πρωτογενές έλλειμμα της τάξης του 7% του ΑΕΠ (περίπου 13 δισ. ευρώ), το οποίο πρέπει να μηδενιστεί το 2023. Ερωτηθείς δε για ενδεχόμενες «συμφωνίες κυρίων» για την αντιμετώπιση της ακρίβειας, είπε ότι «η κυβέρνηση θα αναλάβει πρωτοβουλίες για τη μείωση του κόστους στους οικογενειακούς προϋπολογισμούς, κυρίως των χαμηλότερων εισοδημάτων».

Το θέμα ανέδειξε ως ενδεχόμενο ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης, αποφεύγοντας να δώσει λεπτομέρειες, καθώς έκανε λόγο για μια «άσκηση» σε εξέλιξη, με φόντο πληροφορίες πως υπάρχει κίνδυνος νέου κύκλου ανατιμήσεων στο καλάθι της νοικοκυράς έως και 20% σε βασικά προϊόντα.

Ο υπουργός Οικονομικών επικαλέστηκε τις προβλέψεις της ΕΚΤ, σύμφωνα με τις οποίες θα υπάρξει σημαντική αποκλιμάκωση της αύξησης του κόστους το β’ τρίμηνο εφέτος. Ωστόσο, πρόσθεσε ότι στο υπουργείο Οικονομικών το επόμενο διάστημα θα «τρέξουν» και δυσμενή σενάρια εκτέλεσης του προϋπολογισμού για πλήρη κάλυψη από κάθε ενδεχόμενο.

Όπως είπε ο κ. Σταϊκούρας, τόσο για την υγειονομική κρίση, όσο και για την ενεργειακή ακρίβεια, «θα συνεχίσουμε να βοηθάμε νοικοκυριά και επιχειρήσεις για όσο χρειαστεί». Ειδικά δε για την υγειονομική κρίση, επεσήμανε πως «εάν διαρκέσει μεγαλύτερο διάστημα από το βασικό σενάριο, τότε ανάλογα θα πράξει και το οικονομικό επιτελείο (όπως π.χ. με τις επιστρεπτέες προκαταβολές)».

Ο υπουργός προανήγγειλε τέλος, την έξοδο από το καθεστώς της ενισχυμένης εποπτείας εντός του 2022 και την εκταμίευση μιας διπλής δόσης από τα κέρδη των ελληνικών ομολόγων που διακρατούν η ΕΚΤ και οι ευρωπαϊκές κεντρικές τράπεζες. Ενώ, για την απόκτηση επενδυτικής βαθμίδας, ανέφερε πως «ο στόχος στο βασικό σενάριο, χωρίς αναταράξεις, είναι για το 2023. Μακάρι να τα καταφέρουμε νωρίτερα».

 

Πηγή: newmoney.gr

Στη σκιά της Όμικρον και της ακρίβειας οι συσκέψεις για νέα μέτρα στήριξης – Νέο πακέτο έναντι των αυξήσεων στην ενέργεια

Στο μικροσκόπιο η πανδημία και οι επιπτώσεις – Εντός της εβδομάδας το νέο πακέτο έναντι των αυξήσεων στο ρεύμα – Τι λένε οι πληροφορίες, ποιους θα αφορά και πόσο θα «κόβει» από το κόστος αύξησης

Στη σκιά της Όμικρον και της ενεργειακής κρίσης πραγματοποιούνται οι συσκέψεις σε κυβερνητικό και οικονομικό επιτελείο με τη δίδυμη απειλή να αποτελεί καταλύτη για την λήψη νέων έκτακτων οικονομικών μέτρων.

Αρχικώς η κυβέρνηση αναμένεται, εκτός απροόπτου, να ανακοινώσει την Τετάρτη -και συγκεκριμένα το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας- το πακέτο οικονομικής στήριξης σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις που αφορά τις αυξήσεις στις τιμές ρεύματος και φυσικού αερίου.

Στοχευμένες επιδοτήσεις

Πλέον δεν θα ισχύουν οι οριζόντιες επιδοτήσεις που είχαν εφαρμοστεί έως και τον Δεκέμβριο. Μπαίνει, σύμφωνα με τις πληροφορίες, σε εφαρμογή ένας μηχανισμός στοχευμένων επιδοτήσεων, με κριτήρια τα οποία πρόκειται να αποσαφηνιστούν εντός της εβδομάδας. Πηγές τονίζουν πως θα υπάρχει ειδική πρόνοια για τους πιο ευάλωτους. Στόχος είναι να απορροφηθεί το 80% της επιβάρυνσης στο κόστος του ρεύματος και αναμένεται ότι θα υπάρξει καταρχήν στήριξη στην κύρια κατοικία.

Παράλληλα, μετά το πρώτο πακέτο μέτρων που ανακοινώθηκε την περασμένη εβδομάδα -με κύρια στόχευση την προστασία των εργαζομένων (αναστολές συμβάσεων κ.λπ.) έπειτα από τους έκτακτους περιορισμούς που ανακοίνωσε η κυβέρνηση- έπονται και νέες δέσμες αναλόγως των εξελίξεων στο υγειονομικό μέτωπο, οι οποίες θα αφορούν πληττόμενους κλάδους.

Πριν από λίγες ημέρες ο υπουργός Περιβάλλοντος Κώστας Σκρέκας είχε δηλώσει πως στόχος είναι να απορροφήσουμε το 80% της επιβάρυνσης στο κόστος του ρεύματος, ώστε ένα μέσο νοικοκυριό να μην δει πάνω από 15%–20% αυξήσεις μάξιμουμ. Για το φυσικό αέριο σημείωσε ότι οι λογαριασμοί που θα έρθουν από εδώ και πέρα και αφορούν εκκαθαριστικούς λογαριασμούς και καταναλώσεις Νοεμβρίου – Δεκεμβρίου. Για τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο η έκπτωση είναι 15% και από τον Δεκέμβριο θα είναι 40%. Σημείωσε επίσης πως είναι γεγονός ότι« δεχόμαστε εισηγήσεις, και εξετάζουμε σενάρια, γιατί είναι περιορισμένοι οι πόροι (…) να στηρίξουμε καταρχήν την κύρια κατοικία, έτσι ώστε τα νοικοκυριά να μην μείνουν παγωμένα μέσα στο χειμώνα».

Ο Κώστας Σκρέκας αποσαφήνισε ακόμα ότι «οποιαδήποτε στήριξη στις επιχειρήσεις θα πρέπει να περάσει πρώτα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού να πάρουμε την έγκριση γιατί ειδάλλως είναι παράνομη». «Στόχος μας να στηρίξουμε όλες τις επιχειρήσεις, ανεξαρτήτως αν είναι χαμηλής, μέσης ή υψηλής τάσης», διαβεβαίωσε.

Αγωνία για την εξέλιξη της πανδημίας – Οι συσκέψεις σε Μαξίμου και υπουργείο Οικονομικών

Αγορά, επιχειρήσεις (κυρίως σε ψυχαγωγία και τουρισμό), αλλά και εργαζόμενοι έχουν μπροστά τους έναν δύσκολο μήνα που θα κριθεί από την πορεία της υγειονομικών δεικτών και ως εκ τούτου στην ανάγκη η κυβέρνηση να λάβει πιο αυστηρά περιοριστικά μέτρα.

Στη χθεσινή σύσκεψη που έγινε στο Μέγαρο Μαξίμου δεν διαφαίνεται προς το παρόν η άμεση συζήτηση για τη λήψη νέων μέτρων. Το βλέμμα να είναι στη σημερινή σύσκεψη της Επιτροπής των λοιμωξιολόγων κατά την οποία θα συζητηθεί και το θέμα του ανοίγματος των σχολείων στις 10 Ιανουαρίου.

Από την κυβέρνηση διαμηνύεται ότι το φαινόμενο είναι δυναμικό  και τα οικονομικά μέτρα θα προσαρμόζονται αναλόγως των αναγκών που επιβάλλουν οι εξελίξεις.  Στο τραπέζι υπάρχουν εισηγήσεις και προτάσεις όπως οι παρατάσεις φορολογικών υποχρεώσεων, το «κούρεμα» των επιστρεπτέων προκαταβολών και ενοικίων. Οι όποιες αποφάσεις αναμένονται να ανακοινώνονται σταδιακά και σε πρώτη πρώτη φάση στόχευση είναι τα άμεσα μέτρα στήριξης σε πληττόμενους κλάδους και εργαζομένους εφόσον υπάρξει παράταση των περιοριστικών μέτρων.

Στο οικονομικό επιτελείο είναι επικεντρωμένοι στις «τρομακτικές» εξελίξεις που τείνουν να προκαλέσουν τα υγειονομικά δεδομένα απλώνοντας στο τραπέζι όλα τα πιθανά σενάρια. Παράλληλα, στο μικροσκόπιο είναι η ακρίβεια και επιπτώσεις σε κατανάλωση και τζίρους επιχειρήσεων σε συνδυασμό με τους περιορισμούς που επιβάλλει η υγειονομική κρίση.

Η εκτόξευση των κρουσμάτων επιφέρει αναπόφευκτα διαταραχές στην οικονομική δραστηριότητα και οι επιχειρήσεις -και ειδικά επαγγελματίες στον κλάδο της ψυχαγωγίας και του τουρισμού-  παρακολουθούν με κομμένη την ανάσα τις κυβερνητικές κινήσεις ενόσω καλπάζει η μετάλλαξη Όμικρον.

Ο κόκκινος συναγερμός λόγω της υψηλής αβεβαιότητας έχει ηχήσει στο οικονομικό επιτελείο υπό το φόβο μάλιστα να «κόψει» ενδεχομένως από τις προοπτικές του 2022 (προβλέψεις για ανάπτυξη 4,5%). Προς ώρας δεν μπορεί να υπολογιστεί ο βαθμός των επιπτώσεων στην οικονομία και ως εκ τούτου το κόστος. Το υπουργείο Οικονομικών δηλώνει ετοιμοπόλεμο και καταγράφει τα δεδομένα αποκτώντας μία πιο σαφή εικόνα εντός δύο εβδομάδων όταν θα έχουν φανεί οι ανάγκες στην οικονομία. Το ειδικό κρατικό αποθεματικό Covid εξάλλου ανέρχεται σε 1 δισ. ευρώ και -αναλόγως των εξελίξεων- ίσως απαιτηθεί αύξησή του και στροφή στο ισχυρό ταμειακό μαξιλάρι περί των 32 δισ. ευρώ.

Ο αστάθμητος παράγοντας των μεταλλάξεων και της παρούσας Όμικρον έχει τοποθετήσει τους αρμόδιους παράγοντες του υπουργείου σε κατάσταση εγρήγορσης με την ελπίδα όμως ότι τα εμβόλια και τα φάρμακα θα περιορίσουν την απειλή τους επόμενους μήνες. «Κάθε μήνας που κόβει από την πορεία του 2022 έχει σημασία»,τονίζουν παράγοντες και το βλέμμα είναι στα έσοδα των επόμενων μηνών και αν θα συνεχιστεί η μέχρι στιγμής θετική  εικόνα.

Σημειώνεται ότι η συνολική αξία των παρεμβάσεων κατά της πανδημίας την περίοδο 2020-2022 ανέρχεται σε 43,3 δισ. ευρώ, εκ των οποίων 23,1 δισ. ευρώ αφορούν το έτος 2020, 16,9 δισ. ευρώ το έτος 2021 και 3,3 δισ. ευρώ το 2022. Το δημοσιονομικό κόστος των παρεμβάσεων ανέρχεται σε 31,1 δισ. ευρώ, εκ των οποίων 12,0 δισ. ευρώ αφορούν το έτος 2020, 15,8 δισ. ευρώ το έτος 2021 και 3,3 δισ. ευρώ το 2022.

 

Πηγή: ot.gr

Aδ. Γεωργιάδης: “Δεν υπάρχουν χρήματα για νέο lockdown”

Ο εμβολιασμός είναι το μόνο πλάνο για να φύγει η χώρα από την πανδημία, τόνισε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων

Γενναίο και δύσκολο χαρακτήρισε το μέτρο που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός για την υποχρεωτικότητα του εμβολιασμού στους άνω των 60 ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης, σημειώνοντας ότι το 95% που νοσηλεύεται στις ΜΕΘ είναι άνω των 60 εκ των οποίων το 93% είναι ανεμβολίαστοι.

Ο κ. Γεωργιάδης τόνισε ότι το συμφέρον της πατρίδας είναι να φύγει η πανδημία από την Ελλάδα και πως το μόνο πλάνο που υπάρχει στην πανδημία είναι ο εμβολιασμός.

Ερωτηθείς αν υπάρχει σχέδιο για νέο lockdown, υπογράμμισε μιλώντας στην ΕΡΤ, ότι δεν υπάρχουν χρήματα για να το στηρίξουν, ενώ πρόσθεσε ότι η ανάπτυξη έχει ήδη φτάσει στη τσέπη του κόσμου.

 

Πηγή: ot.gr