Πρόγραμμα «Συν-Εργασία»: Παρατείνεται έως τις 31 Μαΐου

Το πρόγραμμα «Συν-Εργασία» έληγε στις 31 Μαρτίου

Την παράταση του προγράμματος «ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ», μέχρι την 31η Μαΐου 2022, με τους υφιστάμενους όρους και προϋποθέσεις, αποφάσισαν τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, κατόπιν συνεννόησης, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση.

Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε από την κυβέρνηση Μητσοτάκη, εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού, και έδινε τη δυνατότητα στους εργοδότες να περιορίσουν τον χρόνο εργαζομένου πλήρους απασχόλησης έως και 50%, χωρίς μεταβολή της σχέσεως εργασίας.

Για το χρόνο που δεν εργάζονται οι εργαζόμενοι, ενισχύονται από τον κρατικό προϋπολογισμό ο οποίος καλύπτει το 60% της αμοιβής (μέχρι ενός συγκεκριμένου ύψους) που αντιστοιχεί στο διάστημα αυτό. Να σημειωθεί, ότι για όσο διάστημα ο εργαζόμενος είναι ενταγμένος στο πρόγραμμα, ο εργοδότης δεν επιτρέπεται να προβεί σε καταγγελία της σύμβασης εργασίας.

Οι εργαζόμενοι που είχαν ενταχθεί στο πρόγραμμα το πρώτο τρίμηνο του 2022 θα λάβουν το Δώρο Πάσχα σε δύο δόσεις, όπως ακριβώς έλαβαν και το δώρο Χριστουγέννων, δηλαδή:

Το τμήμα του Δώρου που αντιστοιχεί στον μισθό που έλαβε ο εργαζόμενος από την επιχείρηση όπου εργάζεται θα το λάβει από τον εργοδότη του και  το τμήμα του Δώρου που αντιστοιχεί στην περίοδο συμμετοχής στο πρόγραμμα «Συν-εργασία» θα το πληρώσει το κράτος.

Πρόκειται για ένα μέτρο στήριξης των υφιστάμενων θέσεων απασχόλησης, γεγονός που σημαίνει πως με τη λήξη του θα πρέπει οι επιχειρήσεις που έχουν ενταχθεί σε αυτό, να αναπροσαρμόσουν τους προϋπολογισμούς τους σε νέα δεδομένα, είτε τροποποιώντας εργασιακές συμβάσεις, είτε αυξάνοντας τις δαπάνες τους για μισθούς και εισφορές.

Πηγή: protothema.gr

Επιστρεπτέα προκαταβολή, προς παράταση έως το τέλος Μαΐου για την εφάπαξ εξόφληση και την έκπτωση 15%

Ο υπουργός Οικονομικών μιλώντας στην εκπομπή του Γ. Αυτιά, τόνισε ότι το Υπ.Οικ. επιδιώκει να δοθεί επιπλέον χρόνος δύο μηνών, δηλαδή έως το τέλος Μαΐου, αντί τέλος Μαρτίου που ισχύει σήμερα, σε όσους έλαβαν ενίσχυση μέσω των επιστρεπτέων προκαταβολών για να εξοφλήσουν εφάπαξ το ποσό της ενίσχυσης που είχαν λάβει, ώστε να ωφεληθούν την έκπτωση του 15%.

Δείτε το σχετικό video:

Πηγή: taxheaven.gr

Παράταση μέχρι 30/9/2022 της δυνατότητας ατελούς παραχώρησης κοινόχρηστων χώρων από ΟΤΑ σε καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος

Παράταση στην δυνατότητα παραχώρησης, ατελώς, κοινόχρηστων χώρων από ΟΤΑ, σε καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, μέχρι και την 30/9/2022 δίνεται με τροπολογία που κατατέθηκε στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών και έτσι η σχετική προθεσμία, που έληγε την 31/3/2022, παρατείνεται προς όφελος των επιχειρήσεων, καθώς εξακολουθούν να ισχύουν ακόμα περιορισμοί λόγω της πανδημίας του κορονωϊού.

Η τροπολογία δίνει την δυνατότητα για την παραχώρηση ατελώς από τους δήμους σε καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, πρόσθετου κοινόχρηστου χώρου για την ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων, πέραν του αναλογούντος και προβλεπόμενού στην άδεια χρήσης τους, κοινόχρηστου χώρου, σύμφωνα με τις λοιπές προϋποθέσεις του άρθρου 65 του Ν.4688/2020.

Ειδικότερα και σύμφωνα με την διάταξη του άρθρου 65 του Ν. 45688/2020 προβλέπονταν ότι, έως την 31η.3.2022, με απόφαση της υπηρεσίας του οικείου Δήμου που είναι αρμόδια για τη διαχείριση χρήσης κοινοχρήστου χώρου, υπό την επιφύλαξη του Ν. 3028/2002 (ΦΕΚ Α’ 153) και κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης, δύναται να παραχωρείται ατελώς, πέραν του αναλογούντος και προβλεπομένου στην άδεια χρήσης κοινοχρήστου χώρου, πρόσθετος κοινόχρηστος χώρος, για ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων, ο οποίος μπορεί να εκτείνεται σε κοινόχρηστο χώρο, συνεχόμενο ή μη της υφιστάμενης παραχώρησης, ύστερα από αίτηση του ενδιαφερόμενου και υπό την προϋπόθεση ότι, δεν θίγονται δικαιώματα έτερων δικαιούμενων της χρήσης αυτού.

Επίσης, από την ως άνω διάταξη προβλέπονταν ότι, με  την επιφύλαξη της παρ. 7 του άρθρου 13 του 24.9/20.10.1958 βασιλικού διατάγματος, για τη χορήγηση της αδείας χρήσης πρόσθετου χώρου λαμβάνονται υπόψη, ιδίως, η ακώλυτη διέλευση πεζών και οχημάτων, καθώς και η προστασία των διαβάσεων των ατόμων με αναπηρία και εμποδιζόμενων ατόμων (ΑμεΑ), βάσει των διατάξεων της υπ’ αριθμ. 52907/2009 απόφασης του Υπουργού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΦΕΚ Β΄ 2621). Σε κάθε περίπτωση, κατά την ανάπτυξη των τραπεζοκαθισμάτων, καθώς και οποιωνδήποτε κινητών κατασκευών σκίασης σε κοινόχρηστους χώρους, πρέπει να εξασφαλίζεται και κατά την ανάπτυξη των τραπεζοκαθισμάτων η λωρίδα ελεύθερης όδευσης πεζών τουλάχιστον ενός μέτρου και πενήντα εκατοστών (1,50 μ.). Δεν επιτρέπεται ο παραχωρημένος επιπρόσθετος χώρος που καταλαμβάνουν τα τραπεζοκαθίσματα να επικαλύπτει τυχόν κατασκευασμένο, σύμφωνα με τις διατάξεις της υπ’ αριθμ. 52907/2009 απόφασης του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, οδηγό όδευσης τυφλών. Επιπλέον, λαμβάνεται μέριμνα για την απρόσκοπτη πρόσβαση και λειτουργία εγκαταστάσεων των Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας. Σε καμία περίπτωση οι προσωρινές διαμορφώσεις δεν εμποδίζουν τις εισόδους/εξόδους των παρόδιων κτιρίων, των χώρων στάθμευσης των παρακείμενων χρήσεων, τις απορροές των ομβρίων και τη διέλευση οχημάτων έκτακτης ανάγκης όπως προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία.

Σύμφωνα δε με την αιτιολογική έκθεση της σχετικής τροπολογίας προβλέπεται ότι, εξαιτίας των μέτρων πρόληψης και αποτροπής της διάδοσης του κορωνοίού, είχε ανασταλεί, μεταξύ άλλων, για σημαντικό χρονικό διάστημα η λειτουργία των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, τα οποία εξυπηρετούν τους πολίτες με ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων εντός ή εκτός του καταστήματος. Κατόπιν της επαναλειτουργίας των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, τα οποία αναπτύσσουν τραπεζοκαθίσματα σε κοινόχρηστους χώρους, επιβλήθηκαν κανόνες τήρησης αποστάσεων προς περιορισμό της διασποράς του κορωνοίού COVID-19, με αποτέλεσμα να περιορίζεται δραστικά η ανάπτυξη των τραπεζοκαθισμάτων στον παραχωρηθέντα κοινόχρηστο χώρο. Λαμβανομένων υπόψη των συνεπειών των ανωτέρω μέτρων, προτείνεται η  σχετική νομοθετική ρύθμιση, ώστε η λειτουργία των καταστημάτων να καταστεί βιώσιμη, χωρίς να τεθεί σε κίνδυνο η υγεία του προσωπικού και των αποδεκτών των υπηρεσιών των εν λόγω καταστημάτων.

Κατόπιν τούτων το άρθρο 65 του Ν. 4688/2020 λαμβάνει το εξής περιεχόμενο :

«1. Έως την 30η.9.2022, με απόφαση της υπηρεσίας του οικείου Δήμου που είναι αρμόδια για τη διαχείριση χρήσης κοινοχρήστου χώρου, υπό την επιφύλαξη του Ν. 3028/2002 (ΦΕΚ Α’ 153) και κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης, δύναται να παραχωρείται ατελώς, πέραν του αναλογούντος και προβλεπομένου στην άδεια χρήσης κοινοχρήστου χώρου, πρόσθετος κοινόχρηστος χώρος για ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων, ο οποίος μπορεί να εκτείνεται σε κοινόχρηστο χώρο, συνεχόμενο ή μη της υφιστάμενης παραχώρησης, ύστερα από αίτηση του ενδιαφερομένου και υπό την προϋπόθεση ότι δεν θίγονται δικαιώματα έτερων δικαιούμενων της χρήσης αυτού.

Ο παραχωρούμένος χώρος μπορεί να εκτείνεται μέχρι του διπλάσιου του χώρου της αρχικής παραχώρησης ή να είναι ικανός για την ανάπτυξη του ίδιου αριθμού τραπεζοκαθισμάτων που προβλέπονται στην ήδη κατεχόμενη άδεια χρήσης, και πάντως δεν μπορεί να είναι τριπλάσιος από την αρχική παραχώρηση. Η αίτηση μπορεί να υποβάλλεται ηλεκτρονικά. Προκειμένου περί πλατειών, στις οποίες προβάλλονται καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, η πρόσθετη παραχώρηση χώρου γίνεται κατ’ εφαρμογή της παρ. 5 του άρθρου 13 του β.δ. 24.9/20.10.1958 (Α’ 171). Προκειμένου περί οδών, η παραχώρηση χρήσης τους λαμβάνει χώρα, ύστερα από γνώμη της αρμόδιας Αστυνομικής Αρχής και αφορά το τμήμα προ των καταστημάτων ή στην προβολή αυτών. Για τους λοιπούς κοινόχρηστους χώρους ισχύει αναλόγως το άρθρο 13 του βασιλικού διατάγματος του τετάρτου εδαφίου. Δεν είναι δυνατή η ανάπτυξη μόνιμων ή προσωρινών σταθερών κατασκευών, καθώς και η εγκατάσταση ηχείων, στον χώρο που παραχωρείται σύμφωνα με το άρθρο αυτό».

 

Πηγή: ΕΕΑ

e-ΕΦΚΑ: Παράταση καταβολής ασφαλιστικών υποχρεώσεων

Την παράταση της προθεσμίας για την καταβολή ασφαλιστικών υποχρεώσεων αναμένεται να αποφασίσει το ΔΣ του e-ΕΦΚΑ. Συγκεκριμένα, το ΔΣ του e-ΕΦΚΑ στην  συνεδρίαση (27/01/2022) αναμένεται να αποφασίσει την παράταση έως την Παρασκευή 4 Φεβρουαρίου 2022 της προθεσμίας πληρωμής των κάτωθι ασφαλιστικών υποχρεώσεων:

– Καταβολής ασφαλιστικών εισφορών Δεκεμβρίου 2021 ελεύθερων επαγγελματιών, αυτοαπασχολουμένων και αγροτών.

– Υποβολής Αναλυτικών Περιοδικών Δηλώσεων (Α.Π.Δ.) μισθολογικής περιόδου Δεκεμβρίου 2021 εργοδοτών κοινών επιχειρήσεων & οικοδομοτεχνικών έργων και καταβολής των αντίστοιχων ασφαλιστικών εισφορών.

– Καταβολής δόσεων όλων των ρυθμίσεων.

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του e-ΕΦΚΑ, η παράταση δίνεται, καθώς οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες, που επικράτησαν τις τελευταίες ημέρες, αποτελούν ανασταλτικό παράγοντα για την εμπρόθεσμη πληρωμή των ασφαλιστικών υποχρεώσεων κατά τις αρχικώς προβλεπόμενες ημερομηνίες.

 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Παράταση για την ένταξη στη ρύθμιση των 36-72 δόσεων

«Θα δώσουμε έναν μήνα παράταση για τα χρέη που δημιουργήθηκαν από τον Μάρτιο 2020 μέχρι τον Ιούλιο 2021», δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, όσον αφορά στη ρύθμιση των 36- 72 δόσεων.

Σημειώνεται ότι η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων για ένταξη στη ρύθμιση λήγει στις 26 Ιανουαρίου. Περίπου 820.000 οφειλέτες της εφορίας, που έχουν χαρακτηριστεί πληγέντες (με βάση τους ΚΑΔ) από την πανδημία, θα πρέπει να ρυθμίσουν χρέη ύψους 2,26 δισ. ευρώ. Ωστόσο, σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, έως τώρα λιγότεροι από 50.000 οφειλέτες έχουν υποβάλει αίτηση.

Η υποβολή της αίτησης θα πρέπει να συνοδευτεί με καταβολή της πρώτης δόσης μέσα σε τρεις ημέρες από την αίτηση για ρύθμιση. Οι επόμενες δόσεις της ρύθμισης καταβάλλονται έως την τελευταία εργάσιμη ημέρα των επομένων μηνών. Οι οφειλέτες μπορούν να επιλέξουν αποπληρωμή σε έως 36 μηνιαίες δόσεις χωρίς τόκο, ή σε 72 δόσεις με επιτόκιο 2,5%. Το ελάχιστο ποσό της μηνιαίας δόσης δεν μπορεί να είναι κατώτερο από τα 30 ευρώ για ρυθμίσεις οφειλών συνολικού ύψους- συμπεριλαμβανομένων τόκων και προσαυξήσεων- έως 1.000 ευρώ, ή κατώτερο από τα 50 ευρώ για ρυθμίσεις οφειλών συνολικού ύψους- συμπεριλαμβανομένων τόκων και προσαυξήσεων- άνω των 1.000 ευρώ. Σε περίπτωση καθυστέρησης καταβολής δόσης, επιβάλλεται μηνιαία προσαύξηση 5%.

 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πόθεν Έσχες: Δόθηκε παράταση μέχρι τις 16 Φεβρουαρίου

Έως τις 16 Φεβρουαρίου 2022 παρατείνεται η προθεσμία υποβολής δηλώσεων για το Πόθεν έσχες 2021, όπως τελικά ψηφίστηκε η διάταξη του άρθρου 68 του ν. 4 871/2021.

Υπενθυμίζεται ότι με την τροπολογία που είχε κατατεθεί στη Βουλή στο νομοσχέδιο με τίτλο «Μεταρρυθμίσεις στο νομοθετικό πλαίσιο της Εθνικής Σχολής Δικαστικών Λειτουργών και άλλες επείγουσες διατάξεις του υπουργείου Δικαιοσύνης» η προθεσμία που είχε δοθεί αρχικά για το Πόθεν Έσχες ήταν έως τις 31 Ιανουαρίου 2022.

Ακολουθεί ολόκληρη η διάταξη όπως ψηφίστηκε:

«Άρθρο 68

Παράταση προθεσμίας υποβολής δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης και οικονομικών συμφερόντων
Κατ’ εξαίρεση των οριζομένων στην παρ. 2 του άρθρου 1 και στο άρθρο 19 του ν. 3213/2003 (Α’ 309), δηλώσεις περιουσιακής κατάστασης και οικονομικών συμφερόντων, αρχικές με απόκτηση ιδιότητας υπόχρεου από την 1η.1.2021 έως και τη 16η.11.2021 και ετήσιες του έτους 2021 (χρήση 2020), υποβάλλονται μέχρι και τη 16η.2.2022».

 

Πηγή: ethnos.gr

Παράταση στην υποβολή υπεύθυνων δηλώσεων επιχειρήσεων για τον διαγνωστικό έλεγχο νόσησης των εργαζομένων

ΑΠ.: 47586 Αθήνα, 23 Νοεμβρίου 2021

 

Προς:
Ομοσπονδίες Μέλη ΓΣΕΒΕΕ
Με την παράκληση να ενημερώσετε τα Μέλη σας

Συνάδελφοι,

Παρατείνεται η υποβολή «ΥΠΕΥΘΥΝΩΝ ΔΗΛΩΣΕΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ – ΕΡΓΟΔΟΤΩΝ ΠΕΡΙ ΤΗΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΤΩΝ ΑΝΕΜΒΟΛΙΑΣΤΩΝ ΚΑΙ ΜΗ ΝΟΣΗΣΑΝΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΕ ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΟ ΕΛΕΓΧΟ ΝΟΣΗΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΡΩΝΟΪΟ COVID-19, μέχρι τη Δευτέρα 29.11 και ώρα 23:59 για τις εβδομάδες 18-24/10/2021, 25-31/10/2021, 01-07/11/2021, 08-14/11/2021 και 15-21/11/2021.

Παράταση για την υποβολή στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ της υπεύθυνης δήλωσης για τη διενέργεια rapid test

Παρατείνεται η προθεσμία υποβολής της υπεύθυνης δήλωσης «περί τήρησης της υποχρέωσης υποβολής των ανεμβολίαστων και μη νοσησάντων εργαζομένων σε διαγνωστικό έλεγχο νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19 κατά την εβδομάδα αναφοράς», έως και την Κυριακή 14/11 και ώρα 23:59 για τις εβδομάδες αναφοράς 18-24 Οκτωβρίου, 25-31 Οκτωβρίου και 1-7 Νοεμβρίου, όπως ανακοίνωσε το Υπουργείο Εργασίας.

 

Πηγή: taxheaven.gr

Παράταση υποβολής υπεύθυνης δήλωσης στο ΕΡΓΑΝΗ των τεστ εργαζομένων

Υποχρέωση επιχειρήσεων – εργοδοτών δήλωσης των τεστ κορωνοϊού

Με την νέα ΚΥΑ για την «εφαρμογή του υποχρεωτικού μέτρου του διαγνωστικού ελέγχου νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19 στους εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα που παρέχουν εργασία με φυσική παρουσία στον τόπο εργασίας» προβλέπονται υποχρεώσεις των εργοδοτών για την δήλωση στο ΕΡΓΑΝΗ των τεστ των εργαζομένων

Παρατείνεται η προθεσμία υποβολής της υπεύθυνης δήλωσης «περί τήρησης της υποχρέωσης υποβολής των ανεμβολίαστων και μη νοσησάντων εργαζομένων σε διαγνωστικό έλεγχο νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19 κατά την εβδομάδα αναφοράς», έως και τη Δευτέρα 08/11/2021 και ώρα 24.00 για τις εβδομάδες αναφοράς 18-24 Οκτωβρίου 2021 και 25-31 Οκτωβρίου 2021

Αναφορικά με την υποβολή της ανωτέρω υπεύθυνης δήλωσης επιχειρήσεων  – εργοδοτών διευκρινίζονται τα εξής:

Α) Στη στήλη «Λόγοι δικαιολογημένης μη διενέργειας διαγνωστικών ελέγχων νόσησης», προστίθενται οι ακόλουθες τρεις τιμές:

…(ε) Μη παροχή εργασίας με φυσική παρουσία για άλλους λόγους

(στ) Έχει υποβληθεί σε διαγνωστικό έλεγχο που καλύπτει την εβδομάδα αναφοράς

(ζ) Κατοχή πιστοποιητικού νόσησης εν ισχύ, σύμφωνα με την αναγραφόμενη ημερομηνία λήξης του πιστοποιητικού

Β) Επιπλέον, δίνεται η δυνατότητα να εξαιρούνται οριστικά από την προσυμπλήρωση στο εν λόγω έντυπο (μενού: μητρώα – στοιχεία προσωπικού), οι ακόλουθες περιπτώσεις εργαζομένων, που τυχόν εμφανίζονται στο σύστημα ως υπόχρεοι διενέργειας διαγνωστικού ελέγχου νόσησης:

– περιπτώσεις εργαζομένων για τους οποίους έχει επέλθει η λύση της σύμβασης εργασίας τους (με καταγγελία ή με οικειοθελή αποχώρηση)

– περιπτώσεις εργαζομένων που έχουν αποβιώσει

Γ) Επισημαίνεται ότι δίνεται η δυνατότητα διαγραφής και μη συμπερίληψής τους στην υποβολή της ανωτέρω υπεύθυνης δήλωσης, των εργαζομένων που δεν είναι υπόχρεοι σε διενέργεια διαγνωστικού ελέγχου, σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 1 της υπ΄αριθ. Δ1α/Γ.Π.οικ. 64232 Κ.Υ.Α. (π.χ. εργαζόμενοι που έχουν ολοκληρώσει προ 14 ημερών τον εμβολιασμό για κορωνοϊό COVID-19 και εμφανίζονται ως υπόχρεοι διενέργειας διαγνωστικού ελέγχου). Επίσης δίνεται η δυνατότητα ορθής επανάληψης του εντύπου εντός της ταχθείσας προθεσμίας υποβολής.

 

Δ) Για τους εργαζόμενους που έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ λαμβάνεται υπόψη ο πραγματικός χρόνος εργασίας τους εβδομαδιαίως και ως εκ τούτου ισχύουν τα προβλεπόμενα στην παρ. 1 του άρθρου 6 της υπ΄αριθ. Δ1α/Γ.Π.οικ. 64232 Κ.Υ.Α. για τις περιπτώσεις μειωμένης απασχόλησης.

Ε) Επιχειρήσεις-Εργοδότες εργαζομένων για τους οποίους δεν υφίσταται υποχρέωση υποβολής του εντύπου Ε4 στο Π.Σ. «ΕΡΓΑΝΗ», όπως για παράδειγμα περιπτώσεις εργατών γης, αλιεργατών και εργαζομένων σε οικοδομικές εργασίες ιδιωτικών οικοδομικών έργων, δεν έχουν υποχρέωση υποβολής της ανωτέρω υπεύθυνης δήλωσης. Κατά τα λοιπά ισχύει η υπ΄αριθ. Δ1α/Γ.Π.οικ. 64232 Κ.Υ.Α

Συγκεκριμένα:

Εργαζόμενοι ιδιωτικού τομέα. Νέα ΚΥΑ για τα υποχρεωτικά test

Αριθμ. Δ1α/Γ.Π.οικ. 64232 – ΦΕΚ Τεύχος B’ 4766/16.10.2021
Εφαρμογή του υποχρεωτικού μέτρου του διαγνωστικού ελέγχου νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19 στους εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα που παρέχουν εργασία με φυσική παρουσία στον τόπο εργασίας

Ανεμβολίαστοι εργαζόμενοι ιδιωτικού τομέα. Υποχρεωτικά PCR ή rapid τεστ

 

Πηγή: ΕΕΑ

Γέφυρα I και ΙI: Παράταση 3 μηνών στην κρατική επιδότηση δανείων – Οι λεπτομέρειες

Παράταση για 3 μήνες του προγράμματος επιδότησης δόσεων δανείων – Ολόκληρο το ΦΕΚ

Παρατάθηκε για 3 μήνες η κρατική επιδότηση του προγράμματος κρατικής επιδότησης δόσεων δανείων ΓΕΦΥΡΑ I, το οποίο παρέχει στήριξη σε δανειολήπτες που πλήττονται από τις οικονομικές συνέπειες της πανδημίας του κορωνοϊού και έχουν δάνεια με υποθήκη στην Α΄ κατοικία (ΦΕΚ Α’/190/13.10.2021).

Η 3 μηνών επιδότηση, θα αφορά στους υφιστάμενους δικαιούχους οι οποίοι είτε  λαμβάνουν είτε ήδη έλαβαν την επιδότηση για 9 μήνες και έτσι πλέον θα λάβουν την οικονομική στήριξη συνολικά για 12 μήνες. Υπενθυμίζεται ότι η κρατική επιδότηση περιλαμβάνει τόσο το κεφάλαιο όσο και τους τόκους του δανείου.

Οι δικαιούχοι δεν χρειάζεται να προβούν σε κάποια ενέργεια καθώς η διαδικασία είναι πλήρως αυτοματοποιημένη. Για αυτούς που έχει ολοκληρωθεί η 9 μηνών επιδότηση, θα καταβάλουν το μέρος της δόσης που τους αναλογεί για ακόμα 3 μήνες, με έναρξη το μήνα Οκτώβριο και τους επόμενους 2 μήνες Νοέμβριο και Δεκέμβριο. Για τους υπόλοιπους δικαιούχους που δεν έχει ολοκληρωθεί η 9μηνη επιδότηση, θα συνεχίσουν να καταβάλουν το μέρος της δόσης που τους αναλογεί για ακόμα 3 μήνες μετά το πέρας του 9μηνου.

  • Για τους 3 αυτούς μήνες, η συνεισφορά του Δημοσίου για την υποστήριξη των πληγέντων συμπολιτών μας που έχουν ενήμερα δάνεια ανέρχεται στο 40% της μηνιαίας δόσης.
  • Για όσους έχουν ρυθμίσει δάνεια που είχαν καθυστέρηση μικρότερη των 90 ημερών, η συνεισφορά ανέρχεται στο 35% της μηνιαίας δόσης.
  • Στα δάνεια που είχαν καθυστέρηση μεγαλύτερη των 90 ημερών και έχουν πλέον ρυθμιστεί, η επιδότηση ανέρχεται στο 20% της μηνιαίας δόσης.

Επίσης, το ποσό που κρίνει εφεξής, τη ληξιπροθεσμία του οφειλέτη στο πλαίσιο τήρησης των υποχρεώσεών του, διαμορφώνεται στο ύψος των δύο μηνιαίων δόσεων.

Τι ισχύει για τις επιχειρήσεις

Μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2021, οι επιχειρήσεις που έχουν ήδη λάβει έγκριση της επιδότησης στο πρόγραμμα «ΓΕΦΥΡΑ 2», μπορούν να έρθουν σε συνεννόηση με την τράπεζα ή τον διαχειριστή δανείου, ώστε να ρυθμίσουν τα δάνεια τους και στη συνέχεια θα λάβουν την κρατική επιδότηση για συνολικά 8 μήνες (ΦΕΚ Α’/190/13.10.2021).

Επίσης, το ποσό που κρίνει εφεξής, τη ληξιπροθεσμία του οφειλέτη στο πλαίσιο τήρησης των υποχρεώσεών του, διαμορφώνεται στο ύψος των δύο μηνιαίων δόσεων.

Δείτε ολόκληρο το ΦΕΚ για την παράταση:

18_okt_22021_fek_gefyra

 

Πηγή: imerisia.gr